Hvordan sikrer man sig momentum og fokus i processen med en plakat?
Hvis du hænger plakaten op i klassen, så fungerer den som en paperpoint i stedet for en powerpoint. Eleverne kan hurtigt forklare sig deres vej gennem processen. Hver gruppe kan jo bruge en post-it til at markere, hvor langt de er kommet, så har du også lettere ved at hjælpe dem.
“Hvad fandt I ud af da I….?”
“Jeg kan se I kun brugt to værktøjer i videnindsamling. Er I sikre på, at I har samlet viden nok ind?”
“Hvad hedder jeres mudrede spørgsmål? Har I prøvet at lave en tegneserie med svaret på jeres mudrede spørgsmål?”
“Hvor tog I hen for at observere? Hvad lagde I mærke til?”
“Hvor mange ja-og’er nåede I op på?”
“Hvad skete der, da I idéroterede?”
“Må jeg høre jeres historie?”
“Hvem har I spurgt, da I testede? Hvad tænker I selv? Hvad kan blive bedre?”